Politik for refundering og returnerede varer

Malinke ApS
Tjærbyvej 41
Randers NØ, 8930
+45 21142629
CVR.40225234

Betaling
Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og
eksklusiv leveringsomkostninger.

Malinke ApS tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay
Online. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet
er aftalt eller fremgår af din ordre.

Malinke ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket
betyder, at forbindelsen er helt sikker.

Levering
Vi leverer kun varer inden for Norden . Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage.
Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på
hverdage inden kl. 12.00 bliver varen sendt samme dag.

Skulle der i særlige til fælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.

Vi leverer til privatadresser i Norden – dog ikke Færøerne og Grønland.

Alle varer leveres med DAO – i Sverige, Norge, Finland leveres med UPS.

Retur og fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle
returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.

Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren
være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@malinke.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du
ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Det er op til Malinke ApS at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af
forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af
købsbeløbet retur.

Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation
gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamation skal meddeles til Malinke ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses
en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.

Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.

Malinke ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker
sendt på efterkrav.

Reklamationer sendes til vores lager:
Malinke ApS
Tjærbyvej 41
8930 Randers NØ

Persondatapolitik
Når du køber en vare og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som
dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine
personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.

Vi anvender tredjepart til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores
fragthåndtering, som ikke er udviklet af Malinke ApS. Vi har indgået databehandleraftaler
med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af
personoplysninger.

Klagemuligheder
Du kan sende en mail til Malinke ApS eller ringe på 21142629, hvis du vil i kontakt med os,
har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte
en af følgende muligheder for at klage:

Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens
online klageportal. Gå til EU klageportal.

Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores [virksomhedsmail].